Silniki Hyundai blue / SmartStream są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi blue drive o mocy 200KM zadebiutował w 2015 roku w modelu Kia Sorento III a od 2016roku montowany jest także w Hyundai’u Santa Fe. Jednostka 4-cylindrowa z turbosprężarką o zmiennej zmiennej geometrii łopatek, wyposażona w system common railII generacji, współpracuje z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem. Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie, a wysoki moment obrotowy przekłada się na dobra elastyczność .
Odmiana blue drive została przystosowana do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6 i posiada system start&stop. Kierowcy chwalą sobie silnik za małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np. rozrządu trzeba wyjąć napęd.
Opinia:
Sorento 2016, 4x4 automat. Ludzie którzy piszą, że spalanie powyżej 7.5l/100km lub większe nie umieją jeździć, lub tylko wciskają pedał gazu do oporu. Użytkuje ten samochód już 3 lata. Jazda miejska, zaznaczam spokojna przy jeździe zgodnie z przepisami ruchu drogowego(50km/70km na h) potrafiłem zejść do
6.4l/100km. Też potrafię mieć ciężką nogę i spalanie na takich miejskich trasach idzie zrobić nawet 11l/100km. Długie trasy 1500km i więcej przy pełnym załadowaniu samochodu czyli 5 osób i pełen bagaznik, prędkości średnio 170/190km/h spalanie nie weszło wyżej niż 9.6 l/100km. Więc proszę nie pisać głupot, że spalanie tego silnika jest tak ogromne, wszystko zależy od stylu jazdy, można jeździć dynamicznie z małym spalaniem, a można również jeździć z pedałem gazu wciśniętym na full. Aktualny przebieg 180tys. Km. Wymieniony jedynie czujnik położenia wału korbowego. Ja osobiście bardzo polecam i kupił bym ponownie, i nie zamierzam póki co go zmieniać, jest naprawdę dynamiczny połączony z automatyczną skrzynią biegów jest dobry do spokojnej jazdy jak i do złapie.... Olej wymieniany co 10tys. Km (5W30).
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Mała awaryjność, Dynamiczność, Elektryczność