Silnik Mercedes 1.5 R4 d 95KM SCR OM608 wszedł do produkcji w roku 2018 i jest konstrukcją koncernu Renault z oznaczeniem dCi (K9K)..Mercedes w silniku wprowadził kilka swoich rozwiązań takich jak system start/stop specjalne koło dwumasowe/zamachowe ,zmodyfikowaną jednostkę sterującą silnikiem oraz system oczyszczania spalin. Po za tymi modyfikacjami silnik w całości identyczny jak odmiana K9K.Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących emisji CO2/.
Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |