Silnik Mercedes 2.0 R4 d EQ Boost OM654.82 o mocy 163 lub 200KM ma zastosowanie od 2021 roku w samochodach Mercedes-Benz Klasy C W206. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium, turbodoładowana, wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM, z momentem obrotowym 200Nm oraz instalacją elektryczną 48V.
Cały układ pozwala na odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest przetwarzana na prąd i magazynowana w małym akumulatorze o pojemności 0.9 kWh. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika EQ Boost, który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 163-200 KM
Moment obrotowy: 380-440 Nm
Pojemność baterii: 0.9 kWh
Moc silnika EV: 20 KM
Moment obrotowy EV: 200 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 163-200 KM
Moment obr. systemu: 380-440 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |