Silnik Mercedes 2.0 R4 d EQ Boost Mild Hybrid OM654.82 miał zastosowanie w latach 2021-2023 w modelach Mercedes-Benz.Konstrukcja silnika wykonana z aluminium turbodoładowana wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 20kW, z momentem obrotowym 200NM oraz instalacją elektryczną 48V.
Cały układ pozwala na odzyskiwanie energii kinetycznej która jest przetwarzana na prąd i magazynowana w małym akumlatorze o pojemności 0.9kWh. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator-rozrusznika EQ Boost który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Opis ogólny
Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie . W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2050 bar.
Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od poprzednika. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki. Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d i jest seryjnie wyposażony system start&stop oraz filtr cząstek stałych DPF Reasumując jednostka 2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami, niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |