Silnik Opel 2.0 CDTI 127KM Z20DM montowany jest w samochodach Marki Opel Antara oraz Chevrolet Captiva w latach 2005-2010. Jest to konstrukcja firmy VM Motori włoskiego producenta silników wysokoprężnych. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ta odmian w odróżnieniu od wersji 150-konnej nie może się pochwali dobrymi osiągami jej dynamika jest przeciętna a kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.
Tak niska moc w porównaniu do masy auta przekłada się wysokie spalanie oraz wyższe koszy użytkowania. Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło, powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |