Opel

Silnik Opel 2.0 DTI 16V ECOTEC 101KM X20DTH

1032
Silnik Opel 2.0 DTI 16V ECOTEC 101KM X20DTH

Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 2.0 DTI X20DTH występował w samochodach Opel Vectra B oraz Omega B, posiadał moc 101KM. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Bosch. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym. Charakteryzuje się niskim spalaniem, przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów i tankowaniu na stacjach benzynowych nie sprawiał większych problemów.



Jednak jednostka nie jest wolna od problemów, poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej , kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą . Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju. Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan, serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.



Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarki lub pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail. Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla, przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • niskie koszta eksploatacji
  • prosta konstrukcja -łatwa w naprawie
  • niski poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • wypalanie uszczelki pod głowicą
  • awarie turbosprężarki po 200tys
  • awarie koła dwumasowego
  • uwaga na pobór oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: X20DTH
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
50%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami