Opel

Silnik Opel 2.0 ECOTEC Diesel 16V 174KM F20DVH

6048
Silnik Opel 2.0 ECOTEC Diesel 16V 174KM F20DVH

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 2.0 ECOTEC Diesel 174KM F20DVH to najmocniejsza odmiana z rodziny MDE który ma zastosowanie w modelu Opel Insignia.

Ta odmiana spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6d w której zastosowano technologe LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue


To konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. . Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.



Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania.  Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • świetna elstyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awaryjny układ rozrządu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią VGT
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d/AdBlue
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos I 0W20, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

41%
18%
18%
6%
12%
6%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

15.01.2025 Opel Insignia B kombi
(7.3)
Opinia: Według instrukcji trzeba lać 0W20 Dexos I. Silnik zużywa dużo oleju. Po przejechanych 6 tysiącach musiałem dolać aż 1L.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobrze się zbiera
Wady: Głośny charakterystyczny klekot Bierze olej (ten typ tak ma podobno)
  • Silnik: 174 KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 93000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam