Silnik Opel 2.0 ECOTEC Diesel 174KM F20DVH to najmocniejsza odmiana z rodziny MDE który ma zastosowanie w modelu Opel Insignia.
Ta odmiana spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6d w której zastosowano technologe LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue
To konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. . Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.
Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |