Silnik Renault 2.0 Blue dCi o mocy 125-145KM wszedł do produkcji w roku 2019. To odmiana silników wysokoprężnych z rodziny M9R, która uzupełnia ofertę gamy Blue dCi. Jednostka zasila dostawcze modele Renault Trafic oraz Nissan NV300. Z powodu wprowadzenia wygórowanych norm spalin, jednostka 2.0 dCi została poddana znaczącej modyfikacji. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d, co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2.
Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowe rozwiązania. Blue dCi to technologia, która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue, który jest dostępny na większości stacji paliw. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |