Silniki Rover SDi / CDTi / iDT są stosowane w samochodach marki
Silnik Rover 2.0 CDTi występuję w samochodach Rover 75. Generuje moc 131 KM. Jednostka została całkowicie skonstruowana przez niemiecki koncern BMW (odpowiednik silnika M47), posiada 4 cylindry, wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji Obie jednostki należą do trwałych.
Po stronie minusów należy zapisać nienajwyższą kulturę pracy jednostki wysokoprężnej. Rozrząd oparto o łańcuch przez co zmniejszono koszta obsługi. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .
Opinia:
Przesiadłem się z farncuza HDI i tu miłe zaskoczenie silnik zdecydowanie mocniejszy lepszy moment obrotowy i wysoka kultura pracy.Minusem w stosunku do 2.0HDI jest spalanie wyższe o jakieś 1.5L dużo i mało zależy co chcemy osiągnąć.Jak bym maiła wybrać to wolę ten BMW ,na razie
nic się nie zepsuło tylko tankowanie przebieg 190 tys .
10.0/10
7.0/10
10.0/10
Silnik:
2.0 CDT130KM
Rocznik:
2001
Przebieg:
190000
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
26.01.2014Rover 75
(8.0)
Opinia:
Niskie spalanie ,cicha praca ,dość dobra dynamika ,trwałość oraz brak awarii to zalety tego silnika .Mój Rover ma przejechane 187 tyś ,osobiście go sprowadziłem dla siebie .Jednak przed zakupem warto sprawdzić jego przebieg ,bo ewentualne naprawy mogą być kosztowne ,mało popularny silnik i części nie
tanie .Spalanie średnio 7L wersja Kombi