Rover

Silnik Rover 2.0 CDTi 16V 131KM 204D2

10609
Silnik Rover 2.0 CDTi 16V 131KM 204D2

Silniki Rover SDi / CDTi / iDT są stosowane w samochodach marki

  • Rover
  • Land Rover
  • Honda

Silnik Rover 2.0 CDTi występuję w samochodach Rover 75. Generuje moc 131 KM. Jednostka została całkowicie skonstruowana przez niemiecki koncern BMW (odpowiednik silnika M47), posiada 4 cylindry, wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji Obie jednostki należą do trwałych.



 Po stronie minusów należy zapisać nie najwyższą kulturę pracy jednostki wysokoprężnej. Rozrząd oparto o łańcuch przez co zmniejszono koszta obsługi. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 204D2 (M47)
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

06.06.2014 Rover 75
(9.0)
Opinia: Przesiadłem się z farncuza HDI i tu miłe zaskoczenie silnik zdecydowanie mocniejszy lepszy moment obrotowy i wysoka kultura pracy.Minusem w stosunku do 2.0HDI jest spalanie wyższe o jakieś 1.5L dużo i mało zależy co chcemy osiągnąć.Jak bym maiła wybrać to wolę ten BMW ,na razie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 CDT130KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
26.01.2014 Rover 75
(8.0)
Opinia: Niskie spalanie ,cicha praca ,dość dobra dynamika ,trwałość oraz brak awarii to zalety tego silnika .Mój Rover ma przejechane 187 tyś ,osobiście go sprowadziłem dla siebie .Jednak przed zakupem warto sprawdzić jego przebieg ,bo ewentualne naprawy mogą być kosztowne ,mało popularny silnik i części nie
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 CDTI 131KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 187000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam