Silnik Rover 2.0 8V iDT występuje w samochodach Rover 25, Rover 45 a także Land Rover Freelander. Osiąga moc 98 lub 101KM w zależności od modelu. Jest to własna konstrukcja angielskiego koncernu. Jednostka posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy pompy wtryskowej firmy Bosch. Silnik współpracuje z turbosprężarką. Silnik o dobrej dynamice i przyśpieszeniu, jedynym mankamentem jest głośna praca.
Ogólna ocena tej jednostki jest na duży plus, przy odpowiednim użytkowaniu ciężko w nim znaleźć słaby punkt. Biorąc pod uwagę wiek samochodu oraz przebieg mogą się zdarzyć problemy układu wtryskowego, pompy czy wtrysków , nie jest to duży problem na rynku znajdziemy dużo części zamiennych w przystępnych cenach. Jedynie cena rozrządu jest dosyć droga, cały komplet – 2 paski, 3 rolki, napinacz oraz pompa wody to koszt około 1000zł !!! plus wymiana . Użytkownicy silnika 2.0 iDT chwalą go za stosunkowo niskie poziomy spalania, zadowalająca dynamikę, oraz niskie koszta obsługi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 2
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni -pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |