Saab

Silnik Saab 1.9 16V TTiD 130KM A19DTR

2764
Silnik Saab 1.9 16V TTiD 130KM A19DTR

Silniki Saab TiD / TTiD są stosowane w samochodach marki

  • Saab

Silnik Saab 1.9 16V TTiD o mocy 130KM zadebiutował w 2007 roku i był montowany w Saabie 9-3 drugiej generacji. Jednostka jest wspólnym dziełem koncernów Fiata oraz General Motors. Ta wersja wyposażona jest w dwie  turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek różniące się wielkością, które uruchamiane są sekwencyjnie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, które pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego i wpływa na efektywność pracy jednostki. Silnik wyposażony jest we wtrysk Common Rail II generacji  z  wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarki.



W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy przy przyzwoitym poziomie spalania. Również awaryjność nie jest wysoka przez lata zostały wyeliminowane uciążliwe usterki, jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki oraz jej serwisowania. Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysoki

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • koszty serwisu
  • seryjny DPF-awarie w jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A19DTR
  • Turbosprężarka: Twin Turbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami