Silnik Saab 2.0 16V TTiD 190KM A20DTR zadebiutowała w 2011 roku. Przeznaczona tylko dla General Motors, jednak w latach 2010-2011 była stosowana w Saabie 9-5. W jednostce zastosowano dwie turbosprężarki różniące się wielkością o ostałej geometrii łopatek uruchamiane sekwencyjnie.Jest to bardzo dobre rozwiązanie które pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego i wpływa na efektywność pracy silnika.Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę. W jednostce zastosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarki.
W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania . Również awaryjność nie jest wysoka przez lata zostały wyeliminowane uciążliwe usterki, jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki oraz jej serwisowania.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |