Silnik Saab 3.0 V6 24V TiD 177KM D308L był stosowany w latach 2001-2005 w modelu Saab 9-5 .Jego odmiany spotkamu również w samochodach Renault (P9X) a także Opel (Y30DT).
Jednostka 6–cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika, pierwszy z lat produkcji 2003-2005 który przysparzał największe problemy.
Mianowicie silnik miał tendencję do przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika. Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy Denso nie należał do trwałych, ale za to bardzo kosztownych . Niestety nie wpłynęło to na poprawę opinii o tej jednostce a szkoda bo poza tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny a w późniejszych latach nie sprawiał tak dużych problemów.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |