Silniki SsangYong XDi / e-XDi są stosowane w samochodach marki
Silnik SsangYong 2.0 e-XDi 16V 150KM-155KM D20DTR stosowany w latach 2012-2018 w modelach szeregu modeli typu SUV.Jednostka wykonana z żeliwa wyposażona w układ wtryskowy Delphi Common Rail z rozrządem opartym na łańcuchu oraz turbosprężarką BorgWarner BW40.
W opinii użytkowników oraz serwisantów silnik ma mieszane opinie, w niektórych dochodzi do poważnych awarii takich jak obracanie się tulei na wale korbowym powodem tej usterki jest jazda na zbyt niskich obrotach co powoduje spadek ciśnienia oleju.Kolejnymi przypadłościami są awarie wtryskiwaczy,pompy wysokiego ciśnienia czy turbosprężarki.Zaleca się szczegółową kontrolę osprzętu oraz stanu oleju aby uniknąć tych poważnych awarii.Od 2018 roku silnik został zastąpiony nowszą konstrukcją o pojemności 2.2 litra.
Opinia:
SILNIK JEST OK. 212tkm przebiegu i nic. Tylko pasek osprzętu wraz z machownikiem i rolkami.
Rozrząd, układ wtryskowy, dpfy, sprzęgło oryginał.
Zawieszenie silnika i auta też oryginał.