Silnik Toyota 2.0 D-CAT o mocy 116KM zadebiutował w 2003 roku w Toyocie Avensis T25. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa, obecnie są jednak firmy, które zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.. Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat – koszty wymiany nie są niskie. Tak jak w przypadku innych diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką.
Niestety do standardowych problemów zaliczyć należy awarie układu wtryskiwaczy w latach 2003-2004. Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km, nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Toyota zastosowała w tym silniku D-CAT – system z dodatkowym wtryskiwaczem wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych. Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach i stosunkowo trwałą.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 9.5/10 |