Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 2.5 D-4D o mocach 95KM, 102KM lub 117KM występował w samochodach Toyota Hiace. Konstrukcja silnika została oparta na poprzednich wersjach o oznaczeniu 1KZ, w której zastosowano szereg modyfikacji. Rozrząd został oparty na pasku jak we wcześniejszych odmianach a jago interwał przypada na przebieg 150tys. km. Pierwsze wersje silnika nie posiadały filtra cząstek stałych dopiero w nowszych wersjach ze względu na wymogi stosowano DPF przez co jednostka spełniała normy Euro 5.
W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za dosyć trwały jednak zdarzają się poważne awarie układu korbowo-tłokowego. Co do osiągów oraz pracy jednostki trzeba stwierdzić że o ile dynamika jest na przyzwoitym poziomie to kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Jednak jest to typowa jednostka której zadaniem jest praca w terenie a nie na trasie i tam sprawdza się doskonale, kultury pracy schodzi na drugorzędny plan.