Silnik Volvo 1.9 TD o mocy 90KM został w całości opracowany przez koncern Renault i posiadał logotyp D4192T. Jednostka produkowana była w latach 1995 – 1999. Silnik montowany był w modelach Volvo S40 i V40 pierwszej generacji. Posiadał wtrysk pośredni realizowany za pomocą komory wstępnej. Jest to jedna z najprostszych konstrukcji, która nie występuje z dodatkowym osprzętem jak np. koło dwumasowe. Przyśpieszenie oraz dynamika stoi na bardzo przeciętnym poziomie. Do największych mankamentów jednostki należą awarie głowicy oraz wycieki. Również kultura pracy jest mało zadowalająca.
Charakterystyczny klekot jest odczuwalny oraz słyszalny wewnątrz pojazdu. Z uwagi na zaawansowany wiek jednostki, często są one bardzo wyeksploatowane. Po stronie plusów bez wątpienia należy zapisać niskie spalanie. Jednocześnie w przeciwieństwie do nowoczesnych diesli można tankować paliwo niskiej jakości bez obawy o kondycję silnika. Serwis jednostki jest nieskomplikowany, a części tanie i ogólnie dostępne. W silniku występują dwa, różne rodzaje pasków rozrządu. Dlatego przed zakupem nowego należy sprawdzić kod naszego silnika.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 2) | (4.0) |
Trwałość | 4.0/10 |
Utrzymanie | 4.5/10 |
Dynamika | 3.5/10 |