Volvo

Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe SCR 150KM D4204T16

3071
Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe SCR 150KM D4204T16

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D3 16V DRIVe D4204T16 o mocy 150KM z maks. mom. obr. 320Nm wszedł do produkcji w 2018 roku. Znajdziemy go w modelach V60 II oraz XC40. Silnik zaawansowany technologicznie, posiada system SCR ze zbiornikiem AdBlue o pojemności 11,5l, spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d. Jednostka wyposażona w pojedynczą turbosprężarkę. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • podwójne doładowanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T16
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (4.3)
Trwałość 3.5/10
Utrzymanie 2.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 2

Najbardziej awaryjna część

15%
19%
19%
15%
15%
15%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

27.09.2024 V60II
(3.0)
Opinia: Być może trafiłem taki egzemplarz. Auto przejechało 235tys i turbo się poddało. Przy 240 apetyt na olej w granicach 0,7litra na 1000km olej rawenol 0w30 płukanki itd nic nie pomogło wymiana co 10tys tragedia
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Według mnie dynamika przyzwoita nic więcej
Wady: Pobiera olej kulturą pracy też nie grzeszy
  • Silnik: 150 d3
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 248000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Odradzam
13.08.2024 Volvo V60 II 2,0
(5.7)
Opinia: Zakupiłem Volvo V60 II D3 z tym silnikiem, przebieg 158.000km. Wymiana koła dwumasowego i sprzęgła: 6300PLN. Poduszka silnika olejowa: 1200PLN. Wtrysk 4 cylindra 3000PLN. Brak zamienników na rynku- tylko oryginały.
  • 5.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
Wady: Bardzo drogi w serwisie
  • Silnik: 150km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 158000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam