Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 8V PD 136KM DPF EA188

11845
Silnik VW 2.0 TDI 8V PD 136KM DPF EA188

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 8V z rodziny EA188 o mocy 136KM występował tylko w modelu Passat B5 w latach 2003 – 2005 pod oznaczeniem BGW lub BHW. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji (silniki z rodziny EA188) były używane pompowtryskiwacze. W Passacie B5 po liftingu występowała głowica 8-zaworowa. Niestety nie był tak bezawaryjny jak jego poprzednik. Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tys. przejechanych kilometrów.


Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki, koła dwumasowego, rozrządu oraz osiadanie głowicy. Osiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej, związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.. Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga. Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.


W odmianie tej występował  problematyczny filtr cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do kosztownej wymiany. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • niski poziom spalanie
  • dostępność części

Wady

  • awarie zaworów recyrkulacji spalin
  • awarie turbosprężarki
  • awarie koła dwumasowgo
  • awarie pompowtryskiwaczy
  • awarie pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BGW, BHW
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch/Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (2.3)
Trwałość 4.0/10
Utrzymanie 2.0/10
Dynamika 1.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
17%
17%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

22.01.2016 b5 fl
(2.3)
Opinia: Jeśli niemcy płacą za klepanie pozytywów to musi być naprawdę kicha a nie motor. Ja posiadam 2.0 bhw, ale co z tego jeśli mój B5FL z 05 roku cały gnije,czy można jeszcze coś dobrego dzisiaj w dieslu kupić. Obawiam się że już nic bezawaryjnego:(
  • 4.0/10
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: bhw
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię