Silnik Volkswagen 2.0 TDI 8V z rodziny EA188 o mocy 136KM występował tylko w modelu Passat B5 w latach 2003 – 2005 pod oznaczeniem BGW lub BHW. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji (silniki z rodziny EA188) były używane pompowtryskiwacze. W Passacie B5 po liftingu występowała głowica 8-zaworowa. Niestety nie był tak bezawaryjny jak jego poprzednik. Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tys. przejechanych kilometrów.
Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki, koła dwumasowego, rozrządu oraz osiadanie głowicy. Osiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej, związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.. Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga. Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.
W odmianie tej występował problematyczny filtr cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do kosztownej wymiany. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Średnia (głosów: 1) | (2.3) |
Trwałość | 4.0/10 |
Utrzymanie | 2.0/10 |
Dynamika | 1.0/10 |