Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 4.2V8 TDI 32V z rodziny EA898 o mocy 340 lub 350KM występował w samochodach Audi A8 i Q7 oraz VW Touareg od 2009 do 2015 roku. Dwie turbosprężarki firmy Garrett GT17 współpracujące z systemem Common Rail II generacji oraz osiem cylindrów pozwala rozpędzić auto do 250 km/h. Pierwszą setkę ten blisko dwutonowy kolos osiąga po niespełna 6 sekundach. Silnik posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800Nm. Silnik posiada zawór recyrkulacji spalin oraz filtr cząstek stałych (oba podzespoły w pojazdach z dużym przebiegiem mogą być awaryjne). Doskonała dynamika pracy silnika, rewelacyjna akustyka i niezłe spalanie czyni go godnym polecenia.
Opinia:
Mam na liczniku 80 tys więc nie mogę oceniać trwałość w poprzednim 4,0 po 150 tys wymieniałem rozrząd -koszt 10 tys silnik super ale pali 2-3 litry więcej od poprzednika minimum9 na trasie trzeba uważać i częśćiej patrzyć na prędkościomierz 120 w tym aucie się
nie czuje
10.0/10
5.0/10
10.0/10
Silnik:
350
Rocznik:
2010
Przebieg:
80000
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
01.08.2013Audi A 8
(9.7)
Opinia:
cudo pieknie sie prowadzi najlepsze auto jakie miałe zachwycałem sie Mercedesem