Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 4.2V8 TDI 32V z rodziny EA898 o mocy 382 lub 385KM występował w samochodach Audi A8 D4 oraz Porsche Cayenne II od 2012 do 2017 roku. Dwie turbosprężarki firmy Garrett GT17 współpracujące z systemem Common Rail II generacji oraz osiem cylindrów pozwala rozpędzić auto do 250 km/h. Pierwszą setkę ten blisko dwutonowy kolos osiąga po niespełna 6 sekundach. Silnik posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 850Nm. Silnik posiada zawór recyrkulacji spalin oraz filtr cząstek stałych (oba podzespoły w pojazdach z dużym przebiegiem mogą być awaryjne). Doskonała dynamika pracy silnika, rewelacyjna akustyka i niezłe spalanie czyni go godnym polecenia.